Frequently Asked Questions
Facturen | Financieren | Koppelingen | BTW-aangifte | Communicatie | Debiteurenbeheer | Financien
Waarom zijn er koppelingen nodig?
Met een handige koppeling kunnen we andere (boekhoud)software of andere platformen koppelen en de benodigde gegevens ophalen.
Wat is een IDIN koppeling?
IDIN werkt net als Ideal. Je logt in bij je bank, net als voor een betaling. Omdat je met het openen van je bankrekening al je gegevens al eens hebt op moeten geven, is het inloggen voor IDIN (Identificeren en Inloggen) een afgeleide procedure om je identiteit te garanderen. Zie ook: link naar animatie
Kan ik ook via IDIN betalen?
Nee, idin is uitsluiten om je identiteit te checken.
Is IDIN veilig?
Ja, net zo veilig als het doen van een ideal betaling.
Komt Plattform dan mijn pincode dan te weten?
Nee je verlaat onze website, logt in bij je bankinstelling, net als bij het doen van een betaling. Als je identiteit is vastgesteld kom je weer terug op ons plattform.
Is IDIN van Plattform?
Nee hoor, IDIN is een dienst van de Nederlandse Banken waarmee hun klanten zich bij andere organisaties online kunnen identificeren.
Waarom moet ik ook via mijn mobiele nummer mijzelf identificeren?
Via IDIN weten we al wie je bent. Maar we hoeven voor een nieuwe financieringsaanvraag niet opnieuw je IDIN te checken. Dat zou dubbel op zijn. Met je mobiele nummer en toegestuurde pincode weten we wel dat je mobiele nummer bij jou hoort. Een extra check voor vervolgtransacties
Krijg ik dan ook allerlei commerciële smsjes?
Nee hoor, we gebruiken deze alleen voor een vervolg financieringsaanvragen.